Konduktív pedagógia

Dr. Pető András a konduktív pedagógia megteremtője, alapgondolata, hogy az idegrendszer hiányosságai ellenére rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépítésének lehetőségével. A konduktív nevelés az összehangolt idegrendszeri működés érdekében, személyiség, és tanulás központú nevelés. A konduktív komplex program biztosítja az életkor és állapot figyelembevételével, a fizikai, pszichés, szociális, erkölcsi, szellemi fejlődéshez szükséges nevelési és oktatási tartalmakat. A közös gyakorlatok során megfelelő hangsúlyt fektetünk a cselekvéshez szükséges indítékra, fontos a motivált légkör megteremtése, hogy a gyermek az önállóság elérésére törekedjen.

Konduktív feladatsor

Elsősorban központi idegrendszeri mozgássérültek számára létrehozott feladatsor. Az első vizsgálatot követően a szakvéleményben megfogalmazott célok mentén haladva alakítjuk ki a személyre szabott, csoportban differenciáltan a konduktív feladatsort. A feladatok a hétköznapi életre készítik fel. Az agy tanulékonyságára, új agyi kapcsolatok létrehozására épül.

Feladatsor felépítése:

  • Hétköznapi mozgásformák részletekre bontása.
  • Fekvő, ülő, álló helyzetben történhet.